Commercieel handelen

Juiste (sales)taal en mindset

Jouw bedrijf in beweging zetten tot commercieel denken en handelen. Commercieel gedrag ontstaat niet zomaar. Het heeft te maken met bewustwording, gedragsverandering en borging. Goede communicatie is hierbij onontbeerlijk. Een training gegeven door ervaren trainers met praktijkervaring zorgt voor de juiste (sales)taal en mindset.

Contact opnemen
Training

Commercieel handelen?

Commercie en communicatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een succesvolle commercie wordt immers medebepaald door de sterkte in communicatie.

Als je als bedrijf commercieel denkt en handelt, dan weet je als bedrijf de kern te raken, ben je een tikkeltje brutaal, ben je efficiënt en authentiek. Dit alles met het oog op een goede én langdurige relatie met jouw klant.

Wanneer wij het hebben over taal en mindset dan hebben wij het over de wijze van communiceren en het ontdekken van je eigen behoeften. Maar ook over het bewust worden van je krachten en valkuilen en je manier van denken. Bewustwording, de drive tot eigen ontwikkeling en volharding dragen absoluut bij aan optimaal en succesvol resultaat voor jezelf en het bedrijf.

resultaten-commercieel-handelen-trainingen-u-nited-academy

Resultaat commercieel handelen

Wat levert mij een commercieel handelen training op?

● Je weet hoe je het fundament legt voor een professioneel klantgesprek;
● Je bent bewust van je je eigen gedrag, aanpak en de invloed hiervan op het gesprek;
● Je weet iemand te overtuigen op een positieve manier;
● Je weet diverse vraagtechnieken toe te passen;
● Je leert door de bril van de klant te kijken;
● Je weet effectievere gesprekken te voeren;
● Je bent in staat om beter om te gaan met lastige situaties en weerstanden;
● Je leert klantgericht te telefoneren en/of adviseren en/of rapporteren;
● Je weet op effectieve wijze klanten te managen;
● Je hebt meer vertrouwen en plezier in onderhandelen waardoor je makkelijker scoort met acquisitie.

Inhoud training commercieel handelen

Welk pallet aan communicatieve en commerciële trainingen hebben wij waardoor je jezelf en/of als bedrijf kan ontwikkelen:

Klantgericht denken en werken

Tijdens deze praktijkgerichte training sta je stil bij wat klantgerichtheid is, de randvoorwaarden en welke rol en verantwoordelijkheden je hierin neemt. Ook de communicatieve kant komt hierbij aanbod en staan we verder stil bij de intern klantgerichte communicatie.

Onderhandelen 2.0

In deze training ontwikkel je jouw vaardigheden naar een hoger niveau om tot het gewenste (onderhandelings)resultaat te komen. Jouw creativiteit en zelfvertrouwen zorgen voor betere  deals. Zo sta je stil bij jou eigen gedrag en het effect hiervan, herken je de verschillende fasen in onderhandelen, weet je structuur in jouw gesprek te brengen en weet je om te gaan met de verschillende communicatiestijlen.

Professioneel telefoneren

Gedurende de training leer je de vaardigheden van telefonisch klantgericht communiceren. Zo sta je stil bij het communicatieproces en de doeltreffende technieken omtrent vragen en luisteren. Aansluitend ga je dit op een wijze oefenen die direct toepasbaar is op jouw werk.

Professioneel schrijven

Deze training bevat de ingrediënten die je nodig hebt om helder, overtuigd en lezersgericht te kunnen schrijven.  Kunnen schrijven op een efficiënte en effectieve manier zorgt er voor dat jij meer met gemak schrijft en weet je jouw lezer te boeien.

Professioneel adviseren

Behoeftes bepalen, verwoorden van doelstellingen, plan van aanpak maken zijn fases in een adviestraject. In deze training ga je met alle fases van inventariseren tot het uitbrengen van het adviesrapport aan de slag. Ook leer je hoe je een rapport presenteert.

Klachtenbehandeling

Klantgerichte klachtenbehandeling en omgaan met lastige klanten staat in deze training centraal. Na afloop van de training weet je hoe je omgaat met klachten en/of emoties. Of met klanten die boos en/of intimiderend zijn. 

Slecht-nieuws gesprekken

De grondslag voor het op een goede manier brengen van een slecht-nieuwsgesprek leer je in deze training. Hoe bouw je het gesprek op, de toonzetting, aandacht hebben voor de ander terwijl je jouw boodschap overbrengt en meedenken in mogelijke oplossingen zijn issues waarbij uitgebreid wordt stil gestaan.

Basis verkoopvaardigheden

De verwachtingen van jouw klanten overtreffen zorgt voor enthousiaste klanten. Om dit gerealiseerd te krijgen moet je als sales professional beschikken over het juiste fundament. In deze training komen daarom aanbod: verkoopstijlen, klanttypen, gedragsherkenning, behoefte bepalen en vertalen naar resultaat, professioneel gesprek voeren, plannen en relatiebeheer.

Acquisitie

Theorie en praktijk worden gekoppeld in deze training waardoor je met een frisse blik tegen acquisitie aankijkt. Je krijgt vertrouwen en plezier waardoor het scoren, het behalen van je resultaten je gemakkelijker afgaat. Je leert het salesgesprek in al zijn facetten toe te passen.

Situationeel verkopen

Tijdens deze praktische training ga je jouw vaardigheden verbeteren waardoor verkoopinspanningen bij jouw klant meer resultaat oplevert. Je gaat als het waren verkopen door de ogen van jouw klant. Je weet jouw klant te binden en te boeien door aan te sluiten op zijn persoonlijke behoefte.

Strategisch klant management

Hoe ga je om met grote klanten? Hoe kan je op strategisch niveau meedenken? Hoe moet je je als sparringpartner bewegen? Hoe maak je de vertaalslag tussen vraag en mogelijkheden. Gedurende de training leer je de vaardigheden om dit effectief te managen, leer je hoe je een sterke positie kan innemen, weet je om te gaan met invloeden van buitenaf, kan je complexe zaken tot een goed einde brengen en weet je hoe een krachtig gesprek wordt gevoerd.

Funnel management

Van prospect tot verkoop of opdracht. Leads omzetten in klanten die diensten en/of producten afnemen. Door op effectieve wijze om te gaan met de (verkoop)kansen die je krijgt bespaar je tijd, weet je voorspellingen te doen en weet je op betere wijze vorm te geven aan het gehele verkoopproces.

Klantgericht communiceren en corresponderen

Of het nu gaat om de klantvraag te achterhalen, het sturen van het gesprek, je eigen grenzen bewaken of overtuigd overkomen, met de trainingsonderdeel ‘klantgericht communiceren’ zorg je ervoor dat je je ontwikkelt tot de serieuze  gesprekpartner. Het is een praktijkgerichte training waarvoor de input wordt opgehaald uit het eigen bedrijf, de eigen producten en bedrijfsprotocollen. Met het onderdeel ‘corresponderen’ zorg je er voor dat jij jouw relatie ook weet te bereiken, te prikkelen en te overtuigen door een professionele manier van schrijven.

Aan de slag met commercieel handelen

Je merkt het, commercieel handelen kan op veel verschillende manieren. Soms kan het heel verhelderen zijn eens samen te sparren over wat interessant is voor jou persoonlijk en/of binnen jouw team. Neem gerust contact op als je meer informatie wilt of een vrijblijvend kennismakingsgesprek wenst!

© 2024 U-nited Academy - Alle rechten voorbehouden
KvK 67284787 - BTW NL856912554B01 - Algemene voorwaarden - Privacy & Cookies - Sitemap